Mit érez egy férfi lánykérés közben? Tabuk nélkül...

A lánykérés ténye egy sajátos dilemma minden férfi életében, aki egyszer is közel került már a témához, az biztosan egyet ért most velem. Sokféle személyiségű férfi létezik, éppen ezért a romantikáról alkotott fogalomrendszere is különböző. 

Van aki egyszerűen intézi a dolgot és csak megkérdezi két aktus közben, van aki egyszerűen nem kerít nagy feneket a dolognak és két szóval lerendezi a Tesco-ból hazafelé jövet az autóban, van aki viszont komolyan veszi és igazán készül rá. Te melyik típus vagy én nem tudhatom, de egy dolog fix hidd el nekem, a nők figyelnek a részletekre és bizony nem mindegy ezt a kérdést, hogyan tálalod! Lehet látszólag az egyszerűbb "hozzám jössz?" kérdés is működő képes lehet, de ne csodálkozz rajta, ha azon kapod magad, hogy amikor az éjszaka közepén felébredsz a feleséged zsepivel törölgeti a szemét egy titokban megnézett Twihlight rész közben.

Meglehet azt sem érdemes forszírozni, hogy "olyan fontos vagy nekem és sokat vártam rá, hogy azt a kérdést feltegyem, hozzám jössz feleségül?", mert könnyen megkapod a választ, "tudom, hisz tíz éve járunk már, ha neked nem is tűnt volna fel?". Szóval ,drága uraim bizony a nők romantikusak 99%-ban éppen ezért ez az egyik legkényesebb kérdés, amit valaha felteszel a jövendőbelidnek. Sőt a nők túlnyomó többsége kislánykora álmodik arról, hogy az övé majd olyan lesz, mint a királylányos mesékben. Igen, ezt el lehet szúrni könnyen. Akkor vajon, hogyan legyen? Mit kell ebben a szituációban csinálni? Mi az ideális környezet és időzítés?

A válasz roppant egyszerű. Spontán bármelyik. Nem is gondoltad volna igaz? Tengerpart? Párizs? Elrejtett gyűrű a pezsgős pohár fenekén? Működnek, de ezek csak eszközök, az igaz lényeg Te vagy barátom!

Én a feleségem kezét egy külföldi zarándok út alkalmával kértem, meg, ahol éppen azért látogattunk oda, hogy egy kicsit befelé forduljunk, igazán megtaláljuk önmagunkat. Kis bizonytalanság után azért próbáltam belevinni egy kis romantikát és próbáltam odacsalni egy templom kertjébe. Mindenre előkészülve, magamban a kérdést mantrázva gondoltam most ez az ideális alkalom. Persze a jó öreg Murphy mindig jelen van. Ott is ott volt. Megjelent egy Olasz turista csoport és elkezdtek körülöttünk fotózkodni, hangoskodni. Lelankasztó egy szituáció volt, de sebaj "én megoldom"-gondoltam magamban és letérdeltem, majd túlestem a hozzám jössz feleségül részen, mire a menyasszonyom elröhögte magát.

Bizony, bizony kinevetett engem, miközben én izzadtam a kérdéstől. Persze én egyből megsértődtem, hogy nem vesz komolyan és kis duzzogás és önsajnálat után újra nekiveselkedtem. Más helyszínt választottam a templomkerten belül, a templom előtti bejárat lépcsőjét, ahol újra térdre ereszkedtem és szívem teljes, lecsupaszított önvalójában feltettem ezt a kérdést újra csak másképp hangzott. Ekkor nagyon meglepődtem, mert ő letérdelt elém (itt már egymással szemben térdeltünk és fogtuk egymás kezét közben), csodálatos ragyogó mosolyával igent mondott. Egymás szemébe néztünk és nem maradhatott el a csók sem. Én renitens módon nem gyűrűt vettem neki, hanem egy teljesen egyedi nyakláncot a lánykéréshez, amit felhelyeztem a nyakába. Majd pár másodperc múlva, hatalmas ováció és tapsvihar tört ki. Megjött az olasz turísta csoport, akik csendben végignézték a lánykérést és roppant nagy "Bravo, Bravo" közepette elindultak befelé a templomot megtekinteni és közben kezet nyújtottak egyenként és gratuláltak.

Ennyit az intimitásról. Szóval így volt ez nálunk, de egy percig sem bánom, hogy így alakult...a lényeg persze az, hogy mindegy hogyan csinálod? Mindegy mit használsz? A hely, a gyűrű, a vacsora és az összes többi dolog is csak eszköz, kellék... az igazi lényeg benned van, ha szívből jön, akár csalán csokorral is megkérheted a párod kezét, csak add magadat és ha komolyan gondolod, akkor mond szívből. Amennyiben nem, akkor ne ámítsd őt, mert befizetheted a legdrágább helyre, gyémántgyűrűt is vehetsz, akkor sem lesz az, mint ami a lényeg a köztetek lévő harmónia. Sőt igent is fog mondani, majd a két év múlva lezajló válóperen az első érvek között szerepel a vagyonmegosztási fejezetben, hogy vettél neki gyémántgyűrűt és befizetetted egy drága helyre. Ennek így nincs értelme, inkább "tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld", ahogy ezt a jó öreg Yoda mester is megmondta.

Amennyiben neked is tetszett a téma, kérlek mondd el Te is veled ez hogyan történt és hogyan élted meg? Segítsünk férfitársainknak! Köszönöm, hogy segítesz Te is! Lájkolj a facebookon és kövesd a témákat napról napra!

Címkék: Férj