Palya Bea énekes workshopja egy férfi szemüvegén keresztül!

img_20190915_180949.jpg

Egy csodás szeptemberi nap volt, amikor a feleségemmel együtt elmentem Palya Bea énekes workshopjára. Igazából ő kapta ajándékba, de megkérdezte lenne-e kedvem elmenni vele? Mivel ő a mindenem és sok őrültségbe hagytam már magam belerángatni általa nem mondhattam nemet! Ekkor még nem tudhattam, hogy életünk egyik legcsodálatosabb napját töltjük majd el közösen ezen az énekes programon. Most biztosan megfogalmazódik benned, hogy miért két hónappal ezután írok róla, de ha tovább olvasod megérted, hogy kellett idő mire megemésztettem és belül a megfelelő helyekre beraktam az élményt. Olvasd tovább és talán sikerül átadnom picit neked is!

Bea nem rejti véka alá, hogy válása után teljesen más életet él, mint korábban és zenei munkássága is egyfajta küldetésként a nőiesség és a női minőség emelése és megtalálása köré épül. Ezen apropóból kicsit furának éreztem, hogy mit fogok én ott csinálni? Egy férfinak van-e helye egy szerintem nőknek szervezett workshopon? Kicsit félve, de feleségemben bízva együtt elmentünk.

Korán érkeztünk a helyszínre, amelynek a MegNet Közösségi Ház adott otthont. Bementünk és szembesültünk vele, hogy egy puritán tornaterem feeling fogad bennünket, ahol a sarokba dobva párnák és takarók. Mindenki komolyan vette a kezdést és korán érkezett. Az már egyből feltűnt, hogy mindenki körben foglalt helyett automatikusan, azaz a falak mellett és folyamatosan töltődtek a helyek körben mind. Amikor egyszer csak betoppant Bea, egy laza nyári ruciban, mezítláb és fülig ért a szája.

Olyan volt, mint egy nyári napsugár, ami megmelengeti egyből a búskomor hangulatod, miközben iszogatod a kávédat még a hűvös reggelen. Mindenkihez volt egy kedves szava és mosolya. Ahogyan telt az idő megörültem, hogy az 50 főből a végére már legalább öten lettünk férfiak. Ez kicsit megnyugtatott. Elindult a workshop…

Megkért bennünket, hogy kezdjünk el körbe-körbe menni és énekeljünk, mondókázzunk és próbáljunk egymás szemébe nézni, miközben mozgunk. Konkrétan mindenki fegyelmezetten tette, amit kért és egyre jobban összerezgett a tömeg. Boldog embereket láttam, akik talán hasonló kezdeti félelemmel vágtak neki a programnak, mint én. Közben Bea is velünk együtt mozgott és instruált bennünket folyamatosan, egyre több mosoly szaladt az emberek arcára az ismerős dallamoktól és egyre harsányabban toltuk az éneket.

Majd leültünk, mindenki a választott helyére és belevágtunk. Bea Bolgár népdalt tanított nekünk, közben anekdotázott, mesélt a női és férfi dolgokról, a szexualitásról, érzelmekről tabuk nélkül. Rengeteget nevettünk, mert elképesztően jó a humora is és sokkoló az őszintesége. Belevágtunk a daltanulásba. Megmutatta bolgárul a dalt, ne tudd meg mennyi hajlítás és tisztaság volt benne. Na erre mondtam magamban, ezt tuti nem tudom elénekelni és jött a csoda. Hatalmas türelemmel és tisztasággal tanította nekünk a dalt, a végére ötven ember két szólamban tökéletesen énekelte el. Gyönyörű volt minden hang. Azt hiszem, Kodály büszke női reinkarnációja lehetne Bea, ahogyan a tökéletes pedagógiai érzékével adta át nekünk ezt az élményt.

Rezegtünk egyre feljebb a sok-sok dalon, népdalon és a szívet melengető történeteken keresztül, rengeteg páros feladatot is kiosztott nekünk, közben többször megint körbe mentünk és olyan csodásan mosta össze az ötven ember személyiségét, mintha mindig is együtt léteztünk volna. Majd jött az automatikus írás feladat. Elmesélte nekünk, hogy nála minden napos gyakorlat ez. Ez azt jelenti, hogy veszel pár A4-es lapot és csak írsz, nem gondolkodsz, hanem írod, ami kijön belőled. Ezt is megcsináltuk és ma is, ha visszaolvasom, amit akkor írtam ki magamból lezsibbadok, mennyire működik. Mindez oda vezetett, hogy a saját belső letisztult hangodat meghallhasd, hogy megtaláld a sallangoktól fröcsögő tiszta éned és amit magadnak mesélsz abból születik a tiszta saját belső dalod, ami a tiéd, ami Te vagy, ami belőled tör felszínre.

Kaptunk tőle egy olyan belső hang meditációt, amiben sohasem volt még részem. Elmondani lehetetlen, amikor ötven ember fekszik és befelé néz és ezek a belső hangok egy gyümölcsnek képzelt saját hangot vezetnek. Ez a gyümölcs minden testrészünkön végig ment és más hangokat adatott ki belőlünk. Olyan volt, mintha egy ötven tagú lélek zenekar játszott volna és minden hang az ötven emberből tökéletes harmóniát alkotva építette volna ezt testen kívüli élményt. Egy angyali koncert volt ez, ezek vagyunk mi, mert minden ember képes együtt rezegni, csak már elhinni sem akarjuk manapság. Én úgy tértem vissza, mintha kimosták volna a lelkem 40 fokon és egy 1500-as centrifugával megspékelve kifacsarták volna.

Közben mindezeket a feleségemmel éltük át és talán az volt a legszebb benne, hogy láttam, ahogyan benne is szakadnak fel a gátlások, ahogyan visszanyeri azt a tisztaságát, amit bemocskolnak a hétköznapok, láttam egy nőt, egy anyát és egy feleséget felszabadulni a mindennapok terhei alól.

Ezután jött egy olyan csoda, amit magam sem hittem volna el, ha ezt valaki nekem elmeséli. Bea egyik barátja, aki brazil hangszereket hozott elkezdett játszani random. Ő elkezdett rá imprózni szövegben dallamban és oda küldte egy embernek, akit kiválasztott és azt kérte folytassa a szöveget, a dallamot. Képzeld el ötven személyiség belső hangját és szabadságát, ahogyan elszabadul. Mindenkinek segített folytatni és újabb és újabb imprók, gyönyörű hangok és szövegek jöttek ki. Adta tovább sorba mindenkinek a hangot és mindenki dallammal válaszolt. Ilyet sohasem láttam még, hogy mennyi tehetséges ember van a világon egy helyen, mert mindenki szabadon elengedte a hangját. Mert mindenkiben ott lakik a hang, csak más mélységből kell előhívni! Mindegy milyen témával folytatta a szöveget kiderült, hogy mindenkiben ott él a zene és a hang, csak nem engedjük szabadon. Nagyon nem. Énekeltem, magam sem tudom hogyan jött ki belőlem ennyi hang, ennyi hajlítás és tisztaság, hiszen magam sem tudom már lassan ki vagyok, de akkor abban a pillanatban együtt énekeltem vele és tökéletes volt. Minden olyan tökéletes volt, minden hang a maga helyén pont ott volt, ahol kellett. Ének beszélgetést folytattam Magyarorszég legaranytorkúbb és legtisztább énekesnőjével...

Közben figyeltem a kedvesem, hiszen tudtam benne több a gátlás, több a kontroll általában és láttam félt, hogy utánam ő következik. Sohasem hallottam még szebbet, mint amikor és ott kijött belőle. Büszke voltam rá, de nagyon, mert ez igazi random trip volt. Egy közös utazás vele, amit neki köszönhetek. Annyira örülök neki, hogy elvitt magával, mert láttam lelkeket szabadon, láttam szabadnak az ő lelkét úgy és amilyen ő maga.

Végig úgy viselkedett velünk Bea, mintha ezeréves barátok lennénk és valószínű így is van. Sohasem láttam nála közvetlenebb énekes sztárt, aki úgy ölelt meg bennünket, mintha egy lélekfürt társa lennénk mindannyian. Annyira tiszta, annyira szép a lelke és annyira szerethető...

Mit kaptam ezen a napon? Egy földöntúli utazást az életem másik felével, mert úgy láthattam, mint még soha. Szabad volt, nem anya, nem feleség, nem nő, hanem egy olyan csoda, amit kiérdemelni az igazi tisztelet. Mert gyönyörű, mert a legszebb a lelke és sohasem felejtem el neki, hogy elvitt magával…a sok köszönehető dolog között ez is külön vitrint kapott bennem.

Nektek drága férfitársaim csak annyit tudok tanácsolni, hogy ha a párod meghív egy ilyen programra, egy ilyen közös élményre, akkor ne mondj nemet! Ne félj! Ne legyenek sztereotípiáid! Nem mondom, hogy jobban ismerem a nőket, valószínű azt sohasem fogom, de őt egyre jobban és ez mindennél fontosabb! Kell, hogy akit szeretsz azért kilépj a komfort zónádból is! Közben pedig megtalálhatod saját magadat is, ami sohasem lesz jobban kompatilisebb az ő lelkéhez, mint amikor tényleg figyelsz rá, amikor együtt rezdül bennetek minden hang! Ez egy egy ilyen nap volt!

Megígértem a Beának, hogy megírom a saját dalom is hamarosan! Üzenem neked Bea…dolgozom rajta…

Köszönöm a feleségemnek és köszönöm neked Bea!

Címkék: Férfi