10 millió Magyar befektető választ projekt menedzsereket, a következő 4 évre április 8.-án!

Országgyülési választások 2018.április 8. - Kit? Mit? Miért? Hogyan?

valasztasok_1.jpg

Bizonyára nem vagyok ezzel egyedül, hogy furcsán érzem magam, amikor a hétvégi választásokra gondolok? Van, hogy felfordul a gyomrom és van, hogy összeszorul a szívem. Mindenhol szembe találom magam a választási plakátokkal, a jelöltekkel, a propagandát szidó és védő ideológiákkal, a média Fight-al és még sorolhatnám. Így hát teljesen természetesnek mondható, hogy bennem is felmerült a kérdés, hogy én vajon kire szavazzak most április 8.-án? Sokakkal beszélgettem/beszélek a téma kapcsán! Két dolog azonban mindenki véleményében közös. Mindenkinek van egy érve és igaza a maga igazában! Így hát elindultam megkeresni a magam igazát és érveit a választások kapcsán, amit most szeretnék veletek megosztani, hogy mire jutottam a témával kapcsolatban, mi alapján fogok én szavazni a hétvégén?

Mivel kb. 15 éve foglalkozom üzletfejlesztéssel és egy jó ideje reklám pszichológiával, valamint részese vagyok a social média reklám világának is, így próbáltam tény szerűen megvizsgálni a témát a saját tapasztalatok tükrében. Arra jutottam, hogy amint az a mai kor reklámpszichológiájában is trend már jó ideje, a pártok is természetes módon érzelmi alapú manipulációt, vagy nevezzük szebb néven a gyereket, érzelmi alapú kampányt folytatnak. Személyeskedő, lejárató, vagy érvelő kommunikációs stílusban. A lényeg, hogy kiváltsanak vele valamiféle együttérzést, azonosulást, vagy éppen ellenszenvet (ellenérzést valami/valaki iránt). A szumma mégis az, hogy kiváltson bennem valami érzelmi reakciót. De mi a baj az érzelmekkel?

Alapvetően nincs is ezzel gond, ha érzelmesek vagyunk és hallgatunk a szívünkre, ha egy reklámról van szó. Véleményem szerint a politika sokkal inkább csak a tények szemüvegén keresztül vizsgálható.  Elméletem szerint a választás is egyfajta üzleti döntés és nem érzelmi. Képzeljük el, hogy hogyan működik ma egy ötlet, vagy egy start up finanszírozás? Nekem van egy ötletem, de nincs pénzem hozzá, ezért keresek magamnak befektetőt, mert én meggyőződésből tudom a tuti dolgokat. Mi történik ez után? A befektető megvizsgálja az ötletet, megtérülés számításokat végez, rövid-közép-hosszútávon és benéz még az alsónadrágomba is, hogy átvilágítson, hiszen nem mindegy kire bízza a pénzét és mi a garancia a megtérülésre? Majd bekéri az üzleti tervet, kalkulációkat készíttet és ezt követően dönt, de csak is biztosítékokkal megfűszerezve. Ezután elindul a projekt és folyamatosan beszámoltat a befektetésével kapcsolatban, azaz meg van az illúziónk, hogy mi irányítunk, de valójában az a főnök, aki a pénzt adja! Sőt szeretné visszakapni a befektetését a megbeszélt időre!

Ergo a Magyar társadalomban van sok millió részvényesünk (állampolgárunk), aki a pénzével hozzájárul a „Magyarország projekt” fejlődéséhez és növekedéséhez. Tehát az aktuális politikai hatalom, mindig is a részvényesektől (adófizetőktől) függ leginkább hiszen, ha a részvényesek elégedetlenek a megtérüléssel, akkor elkezdenek lázadozni, tegyük hozzá okkal és joggal! Ha nekem, mint részvényesnek valaki azt ígéri, hogy a pénzemből, amit szorgos munkával keresek fejleszteni fog ezt, meg azt, akkor joggal várom, hogy meg is tegye. Csak a naiv ember nem gondol abba bele, hogy ez tőle is függ, hiszen ő is fizeti az adót, tehát beleszólhat a politikába. Igen ám, de mi lenne, ha a 10 millió részvényes mind bele akarna szólni? Lássuk be nehéz lenne a konszenzus. Erre találták fel a demokrácia intézményét, ahol is a részvényesek projekt menedzsereket (képviselőket, miniszterelnököt stb.) alkalmaznak, akiken keresztül ezt a folyamatot és a fejlődést kontrolálni akarják és tudják. Nem ám, a projekt felelős kontrolálja a részvényest, hanem fordítva.

Ezen az elméleten felbuzdulva kutakodtam és az alábbi szempontokat követtem, hogy benézzek a pártok alsónadrágjába, (apósom jó tanácsára is, bár ő kockás lapot javasolt) és nem csináltam mást, végig mentem az alábbi csekklistán és megkerestem az adatokat és tényeket a múltból, jelenből:

  • Adott politikai párt mióta létezik?
  • Adott politikai párt, amikor elindult mi volt a mottója? Hol tart most a mottójához képest?
  • Adott politikai párt tevékenységére vonatkozóan vannak-e mérhető gazdasági eredmények, amelyek befolyásolták Magyarország fejlődését? (GDP, infláció, munkaerőpiaci változások, nyugdíjasokat érintő változások, gyermekeket és családokat érintő változások, nemzeti identitás erősítésére való törekvések, szociális háló stb.) Ezekre egyébként, ha rákeresel tele van velük a net, tehát nem nagy rocket science megtalálni.
  • Adott politikai pártnak van-e konkrét programja, vagy éppen volt-e a múltban és azokat összevetettem, a jelen helyzettel visszamenőleg is, de a legfontosabb a számok tükrében mi valósult meg belőle?
  • Ezeknek milyen társadalomra gyakorolt hatásai voltak? (pl. voltak-e változások az egészségügyben, oktatásban stb. és ha igen milyen előjellel mentek végbe az eredeti projekt prezentáláshoz- kampányígéretekhez képest)
  • Az adott párt „projekt menedzsereinek” (politikusainak) milyen szakmai előélete volt, van? Részt vett-e már korábban nagy horderejű döntésekben és milyen eredményességgel? (Roppant fontos, hiszen sokmillió részvényes pénzét kezelni nem mindenki képes, az okot nem fejteném ki szerintem tudjátok és mindenkinek van véleménye róla.)
  • Adott pártnak, vagy politikusainak voltak-e bizonyítható visszaélései, csalási és egyéb ügyei? Mi volt a vád? Kaptak-e érte bírósági elmarasztalást? stb. (nem a mai bulvár szennyre gondolok) Hol vannak ezek az emberek ma? Van-e hatásuk a leendő „befektetésemre”, veszélyeztetik-e azt? Vannak-e olyanok, akiket már korábban megbíztam, de nem tudták a Magyarország projektet fejlődésre bírni? Ha igen? Hol buktak el és miért?
  • Adott párt rendelkezik-e megfelelően képzett és gyakorlott „projekt menedzserekkel” (politikusokkal) minden választókörben, hiszen a vidéki és városi befektető egyformán mérvadó?

Mindezeken túl mi a feleségemmel természetesen figyelembe vettük a már megszületett és még meg nem született gyermekeink jelenjére és jövőjére gyakorolt hatásokat, lehetséges kimeneteleket az ő fejlődésük, biztonságuk és gazdasági lehetőségeik kapcsán a fenti tények alapján. Legutolsó sorban a saját értékrendünk, hitrendszerünk szerinti azonosságokat és különbözőségeket is átbeszéltük! Ezt követően a lista kiadott egyfajta mellette-ellene tényszerű objektív mutatót és egy szubjektív tényezőkből álló értékrendbeli mércét. Ne legyenek illúzióitok persze a szubjektívben sok eltérés lenne, sok családban. Éppen ezért mi is elsősorban a tények alapján fogunk választani, azaz az általunk befektetni kívánt pénzünk (adónk) és a Magyarország projekt szempontjából nézve. Figyelembe véve azt, hogy melyik döntés lenne a saját életünkre, családunkra és társadalmi szempontból nagyobb tömegekre pozitív hatást gyakorló döntés! Mindenkinek megfelelni egyik párt sem tudna, éppen ezért  azt fogjuk választani, aki szerintünk a legesélyesebb, hogy a hosszútávú szakaszban is képes lesz hatást gyakorolni, objektív tetteivel mindenki pozitív életminőségének javítására való törekvésével. Hagyjuk az érzelmeket! Ki szimpatikus és ki nem? Lehet, aki szimpatikus emberileg, az szakmailag lenne nulla és ugyan ez fordítva! Ez projektmegbízás, amit annak, aki nyer kötelező lesz végrehajtani, mert sokmillió befektető ezt várja el tőle mindegy, hogy szőke kékszemű, vagy barna, vagy nő, vagy férfi!

Ezek alapján úgy gondolom, hogy mint Magyarországon élő férfi, férj és apa mindenképpen el fogok menni szavazni, mert engem a szavak nem érdekelnek csak a tettek és én is részese akarok lenni a befektetésemnek.  Azt javaslom, hogy szűrd ki a zajt magad körül, készíts Te is magadnak egy objektív listát, szánj rá pár napot és ásd bele a tényekbe magad, ne a médiába, hanem az adatokba és válj Te is tudatos szavazóvá! Keress válaszokat az üzleti életben is ismert legfontosabb kérdésekre: Mit? Miért? Hogyan? akar elérni az adott párt az objektív tények szerint! A te döntésedért, vagy nem döntésedért csak te lehetsz majd a felelős és hibás! Nem rendszer, sem a szomszéd marinéni, aki elment szavazni! Szóval mi a családommal már tudjuk kire fogunk szavazni és mint tudatos magyar szavazók el fogunk menni április 8.-án a projekt menedzsereket kiválasztani, mint befektetők! És Te döntöttél már? Ne halogass, tájékozódj és cselekedj!

u:i: Ha most az az a kérdés, ami legelőször megfogalmazódik benned, hogy nekem mikor volt erre időm? Akkor csak azt tudom válaszolni, hogy munka mellett is akartam erre időt szánni, mert mindenkinek az a fontos, ami neki fontos! Nekem fontos a családom és a hazám jövője és neked?;)

Amennyiben van véleményed, akkor kérlek oszd meg velünk mindenki szellemi épülésének javára! Ma is köszönöm az idődet!

Címkék: Férfi